Σάββατο 24 Μαΐου 2014

Εδώ αγάπη, εκεί αγάπη


Μου έμαθες να τέμνω το δύο

όταν τα ζάρια έφερναν το μηδέν

να κάνω οικονομία, στην τύχη

και στην ατυχή ζαριά

να τζογάρω, κάθε μέρα, και ώρα

και δευτερόλεπτο μπορεί

στην τέχνη του δολοπλόκου

διχοτόμου έρωτα, και διχοτομημένου

εκεί η αγάπη, εδώ η αγάπη

που είναι η αγάπη

στον έρωτα πόνταρα

κάθε πόντο ζωής

μα στην τελευταία ζαριά ήρθ'η αγάπη

και δεν ξέρω πως να εξαπατήσω το ζάρι

να ξαναρθεί, σε τύχη μη δωροδοκημένη

Τετάρτη 21 Μαΐου 2014

Επικήρυξη κηδείας


Δοκίμαζα τους όρους
και τα σύνορα
με τα ματάκια, με πλατειά τσίνορα
στους φόβους, και στη χίμαιρα
ένα διότι πέρασε σύριζα
Πως να εξηγήσεις το γρίφο
που ζει την αβεβαιότητά σου
και αν ήξερες,
γιατί να μη προσποιηθείς
την ατυχή άγνοιά σου
και αν δεν ήξερες
τις συνέπειες που τόσο φοβάσαι
γιατί να μην κρυφοκοιτάξεις
στο λυσσάριο που τόσο λυπάσαι
περιθανάτιο, για όσους ανταγωνίζονται
την ληξιαρχική πράξη θανάτου
και όταν τα ζόμπυ απαγγέλλουν περί θανάτου
οι αντιδράσεις εχθρών και φίλων
σε κόλλα σονάτου
με ένα ρε μη προσποιείσαι αγάπη
στην επίσημη ζωή, είναι τα λάθη
ανεπίσημα, σε επικήρυξη κηδείας
τα μάτια μου είδαν πολλά
να φοβάμαι το θάνατο, επιγείως

Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

Λολίτα


Λολίτα,
εσύ μικρή θλίψη
εσύ παρεξηγημένη λέξη
ήρθες πάλι από τα παλιά
να αραχνιάσεις την πεμπτουσία μου
σ'ένα σταυρόλεξο μεταξύ των τύψεων
ένα μικρό λάθος
να μου θυμίζεις
πάντα την κατάλληλη στιγμή
ότι σφάλλω
και η απόσταση, εάλω
και η αφοσίωση
και η εφήμερη έξη
εσύ, πάντα εσύ
να μονοπωλείς τα γράμματα
τη σκέψη, τον χρόνο
και την ταύτιση
ναι αυτήν, μεταξύ των πεζών γραμμάτων
τόσο γλυκειά, και παρεξηγημένη
στην χαρμολύπη του έρωτά σου
να ξεμυαλίζεις τον στυγνό μέντορά σου
πίσω από τις λέξεις κυβερνά η σκιά σου
ό,τι απέμεινε για τον μαστρωπό της καρδιάς σου

Μαυσωλείο






Ποτέ δεν πήρα χαμπάρι

ότι στο μαυσωλείο του έρωτα

θάβεται η ελευθερία

ποτέ δε διαπραγματεύτηκα

της ψυχής τη σωτηρία

όταν επισκεπτόμουν

το σώμα σου, άταφο

με κτερίσματα τις τύψεις

όσες απέμειναν, από τη μοιρολατρία

εκείνη τη νύχτα, που ο έρωτας ζούσε στα μάτια σου

Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

Κοκκινοσκουφίτσα


Στα όνειρα εκείνα η κυρία
ψηλά τα χέρια, ομηρία
στο δάσος μια κοκκινοσκουφίτσα,
ο λύκος έγνεψε με λύσσα
μια γυναίκα που δεν πιστεύει σε παραμύθια
ένα σώμα χωρίς αθωότητα και γλύκα
και ο λύκος θα υπάρχει στα όνειρά σου,
να σου θυμίζει τη φήμη σου
την ύπαρξή σου, από το κακό
αρχέγονο ένστικτο, μοναδικό
περπάτησε λίγο στο δάσος
να βρεις την χαμένη αθωότητά σου
συνάντησε τον πρωταγωνιστή
της λύτρωσης της καρδιάς σου
έγινες κοκκινοσκουφίτσα
επειδή τα χρώματα του καλού
τρώνε τη σάρκα σου
και η ψυχή σου σαν παραμύθι
στο στόμα των αιώνιων θαυμαστών σου

Δευτέρα 5 Μαΐου 2014

Επιθετικό όνειρο


Σαν μόνος, με μία ανάσα
να κατασπαράξει γρήγορα το όνειρο
τώρα που η μνήμη συναντήθηκε με την αφθονία
σε μία λιτανεία, σε ένα απέραντο ταξίδι ύπνου
με τα μάτια κλειστά προσποιήθηκες
το κενό δεν λυπήθηκες
μήτε την απόσταση
συνέχεια, νωχελικά, κλειστά
ερμητικά, απροσπέλαστα,
σέρνουν τον πόνο
τρίζουν οι αναμνήσεις
σπάνε οι συγκινήσεις
με κλειστά μάτια, να κλαις
τροπαιοφόρος της χρόνιας αγάπης
που κοιμόταν στα μάτια σου
κλαίει, που πλημμυρίζει στα δάκρυά σου
καίει, που αναβλύζει στα σωθικά σου
σαν Διοτίμα, μαγεύει τα σπαρακτικά σου
τα μέσα σου, τα ασάλευτα δοτικά σου
ωραία κοιμωμένη, χωρίς αντίδοτο
από το επιθετικό όνειρό σου

Κυριακή 4 Μαΐου 2014

Νέο έντυπο προσφυγής (application form) και σημαντικές αλλαγές στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου


Από 1-1-2014 ισχύει νέο έντυπο προσφυγής στο Ε.Δ.Δ.Α., το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ:

http://www.echr.coe.int/Documents/Application_Form_2014_1_ELL.pdf

ΠΡΟΣΟΧΗ:
Σε περίπτωση που δεν συμπληρωθεί και αποσταλεί το συγκεκριμένο έντυπο προσφυγής, και όχι το παλαιότερο, η προσφυγή θεωρείται ΜΗ ΕΓΚΥΡΗ.

Ειδικότερα:

Από 1-1-2014 τέθηκε σε ισχύ το τροποποιημένο άρθρο 47 του Κανονισμού του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (Ε.Δ.Δ.Α.), που αφορά στο απαιτούμενο περιεχόμενο της ατομικής προσφυγής ενώπιον του Ε.Δ.Δ.Α. Σύμφωνα με το Ε.Δ.Δ.Α., η εν λόγω τροποποίηση αποσκοπεί να αυξήσει την αποτελεσματικότητα στο χειρισμό των προσφυγών στο αρχικό στάδιο της διαδικασίας ενώπιον του Ε.Δ.Δ.Α.. Η ανωτέρω τροποποίηση επέφερε δύο σημαντικές αλλαγές από την 1η Ιανουαρίου 2014. Πρώτον, οι απαιτήσεις που αφορούν στο περιεχόμενο της προσφυγής θα εφαρμόζονται με πιο αυστηρό τρόπο. Έτσι, από 1η Ιανουαρίου 2014 κάθε έντυπο προσφυγής που αποστέλλεται στο Ε.Δ.Δ.Α. θα πρέπει να είναι πλήρως συμπληρωμένο και να συνοδεύεται από αντίγραφα των σχετικών εγγράφων, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 47 του Κανονισμού του Δικαστηρίου. Μία προσφυγή, που δεν θα πληροί τις προϋποθέσεις που καθορίζονται από το άρθρο 47 του ανωτέρω Κανονισμού, δεν θα εξετάζεται από το Ε.Δ.Δ.Α., εκτός αν συντρέχει κάποια από τις περιπτώσεις που προβλέπονται στην παρ. 5 του ίδιου άρθρου, δηλαδή εάν ο προσφεύγων προσκομίσει επαρκείς εξηγήσεις για την παράλειψη συμμόρφωσης, κατόπιν αιτήσεώς του, ή και αυτεπαγγέλτως από το Δικαστήριο. Το δεύτερο σημείο της τροποποίησης αφορά στη διακοπή της εξάμηνης προθεσμίας, εντός της οποίας πρέπει να ασκηθεί η προσφυγή ενώπιον του Ε.Δ.Δ.Α. Σύμφωνα με την κάποτε ισχύουσα πρακτική, ένας μη πλήρης φάκελος ή μία απλή επιστολή μπορούν να ληφθούν υπόψη από το Ε.Δ.Δ.Α. για τη διακοπή της ανωτέρω προθεσμίας. Δυνάμει της τροποποιηθείσας διάταξης, που ισχύει από 1-1-2014, προκειμένου να διακοπεί η ανωτέρω εξάμηνη προθεσμία (άρθρο 35 παρ. 1 της ΕΣΔΑ), θα πρέπει, εφεξής, η αποστελλόμενη στο Ε.Δ.Δ.Α. προσφυγή να πληροί όλες τις απαιτήσεις που τίθενται στο άρθρο 47 του Κανονισμού.
Όλα τα έγγραφα και το σχετικό υποστηρικτικό υλικό είναι διαθέσιμα στο διαδικτυακό τόπο του Ε.Δ.Δ.Α. από 1η Ιανουαρίου 2014 (www.echr.coe.int/applicants). 
Tο τροποποιημένο άρθρο 47 του Κανονισμού του Ε.Δ.Δ.Α., που έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2014, μπορείτε να το βρείτε εδώ:

Πέμπτη 1 Μαΐου 2014

"Μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος" (whistleblower)

ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

Διατάξεις Ν. 4254/2014
ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΙΕ.15: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΘΡΟΥ 45Β ΣΤΟΝ
ΚΠΔ
Μετά το άρθρο 45Α του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
προστίθεται άρθρο 45Β ως εξής:
«Άρθρο 45Β
Αποχή από ποινική δίωξη μαρτύρων
δημοσίου συμφέροντος
1. Σε υποθέσεις σχετικές με τις αξιόποινες πράξεις των
άρθρων 159, 159Α, 235, 236, 237 και 237Α του Ποινικού Κώ−
δικα και τις συναφείς με αυτές πράξεις, είναι δυνατόν,
μετά από έγκριση του Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου
που εποπτεύει και συντονίζει το έργο των Εισαγγελέων
Εγκλημάτων Διαφθοράς, να χαρακτηρίζεται ως μάρτυς
δημοσίου συμφέροντος με πράξη του κατά τόπον αρ−
μόδιου εισαγγελέα πλημμελειοδικών ή του Εισαγγελέα
Εγκλημάτων Διαφθοράς όποιος, χωρίς να εμπλέκεται
καθ΄ οιονδήποτε τρόπο στις εν λόγω πράξεις και χωρίς
να αποβλέπει σε ίδιον όφελος, συμβάλλει ουσιωδώς,
με τις πληροφορίες που παρέχει στις διωκτικές αρχές,
στην αποκάλυψη και δίωξή τους. Η κατά το προηγούμε−
νο εδάφιο πράξη του εισαγγελέα μπορεί να ανακαλείται
με τον ίδιο τρόπο και σε οποιοδήποτε στάδιο της ποινι−
κής δίκης, αν ο εισαγγελέας κρίνει ότι δεν συντρέχουν
οι λόγοι που τον οδήγησαν στην έκδοσή της.
2. Αν έχει υποβληθεί έγκληση ή μήνυση για τα εγκλή−
ματα της ψευδορκίας, της ψευδούς καταμήνυσης, της
συκοφαντικής δυσφήμησης ή της παραβίασης υπηρεσι−
ακού απορρήτου του Ποινικού Κώδικα ή για τις πράξεις
των παραγράφων 4 ή 8 του άρθρου 22 του ν. 2472/1997
σε υπόθεση σχετική με τις αξιόποινες πράξεις που ανα−
φέρονται στην προηγούμενη παράγραφο, ο αρμόδιος
για την άσκηση της ποινικής δίωξης εισαγγελέας, πριν
από κάθε άλλη ενέργεια, ενημερώνει σχετικά τον Αντει−
σαγγελέα του Αρείου Πάγου που εποπτεύει και συντονί−
ζει το έργο των Εισαγγελέων Εγκλημάτων Διαφθοράς.
3. Αν ο Αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου που επο−
πτεύει και συντονίζει το έργο των Εισαγγελέων Εγκλη−
μάτων Διαφθοράς, κρίνει μετά από την κατά την προ−
ηγούμενη παράγραφο ενημέρωσή του, ότι η ποινική
δίωξη των εγκλημάτων της ψευδορκίας, της ψευδούς
καταμήνυσης, της συκοφαντικής δυσφήμησης ή της πα−
ραβίασης υπηρεσιακού απορρήτου ή των εγκλημάτων
των παραγράφων 4 ή 8 του άρθρου 22 του ν. 2472/1997,
δεν είναι απαραίτητη για την προστασία του δημοσί−
ου συμφέροντος, μπορεί να παραγγείλει στον αρμόδιο
για την άσκηση της ποινικής δίωξης εισαγγελέα την
οριστική αποχή από την ποινική δίωξη για τις εν λόγω
πράξεις.»
.
ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΙΕ.17.: ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΤΑ−
ΞΕΩΝ ΤΩΝ Ν. 2225/1994, Ν. 2928/2001, Ν. 3691/2008,
Κ.Ν. 3528/2007
...
2. Στο άρθρο 9 του ν. 2928/2001 ( Α΄ 141) προστίθεται
παράγραφος 7 ως εξής:
«7. Σε υποθέσεις σχετικές με τις αξιόποινες πράξεις
των άρθρων 159, 159Α και 235 έως 237Α του Ποινικού
Κώδικα, ακόμα κι αν δεν τελέσθηκαν στο πλαίσιο εγκλη−
ματικής οργάνωσης, είναι δυνατόν να παρέχεται στους
μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος κατ΄ άρθρο 45Β του
Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, στους ιδιώτες κατ΄ άρθρο
253Β του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και σε οποιοδήπο−
τε άλλο πρόσωπο συμβάλλει ουσιωδώς στην αποκάλυψη
των ως άνω αξιοποίνων πράξεων ή, εφόσον τούτο κρίνε−
ται αναγκαίο, και στους οικείους των προαναφερθέντων
προσώπων, η προβλεπόμενη στις παραγράφους 1 έως 5
προστασία από πιθανολογούμενες πράξεις εκφοβισμού
ή αντεκδίκησης.»
.
6. α. Στο άρθρο 26 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσί−
ων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων
Ν.Π.Δ.Δ. (κ.ν. 3528/2007, Α΄ 26) προστίθεται παράγραφος
4 ως εξής:
«4. Ο υπάλληλος που έχει χαρακτηρισθεί ως μάρτυς
δημοσίου συμφέροντος κατά το άρθρο 45Β του Κώδικα
Ποινικής Δικονομίας, δεν παραλείπεται σε διαδικασία
προαγωγής ούτε υπόκειται σε οποιαδήποτε πειθαρχική
διαδικασία ή τιμωρείται, απολύεται ή καθ’ οιονδήποτε
τρόπο υφίσταται άλλη δυσμενή διακριτική μεταχείριση
αμέσως ή εμμέσως και ιδίως σε θέματα υπηρεσιακής
εξέλιξης, μετακίνησης ή τοποθέτησης, κατά τη διάρ−
κεια του αναγκαίου για τη δικαστική διερεύνηση της
υπόθεσης χρόνου.».

β. Στο άρθρο 110 του ν. 3528/2007 προστίθεται παρά−
γραφος 6 ως εξής:
«6. Αν σε υποθέσεις σχετικές με τις αξιόποινες πρά−
ξεις των άρθρων 159, 159Α, 235, 236, 237 και 237Α του
Ποινικού Κώδικα ασκείται πειθαρχική δίωξη εναντίον
υπαλλήλου ο οποίος, με τις πληροφορίες που παρέσχε
στις διωκτικές αρχές, συνέβαλε ουσιωδώς στην αποκά−
λυψη και δίωξή τους, για τη συνέχιση της διαδικασίας το
πειθαρχικό όργανο οφείλει να αποδείξει ότι η δίωξη που
άσκησε δεν οφείλεται στην προαναφερθείσα ουσιώδη
συμβολή του υπαλλήλου.».

γ. Στο άρθρο 125 του ν. 3528/2007 προστίθεται παρά−
γραφος 4 ως εξής:
«4. Κατά την προκαταρκτική εξέταση που ενεργείται
για υποθέσεις σχετικές με τις αξιόποινες πράξεις των
άρθρων 159, 159Α, 235, 236, 237 και 237Α του Ποινικού
Κώδικα, προστατεύεται πλήρως η ανωνυμία των υπαλ−
λήλων, οι οποίοι, χωρίς να εμπλέκονται καθ΄ οιονδήποτε
τρόπο στην τέλεση των ως άνω πράξεων ή να αποβλέ−
πουν σε ίδιον όφελος, συμβάλλουν ουσιωδώς, με τις
πληροφορίες που παρέχουν, στην αποκάλυψη και δίωξή
τους, ακόμα και αν αυτοί δεν έχουν χαρακτηρισθεί ως
μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος κατά το άρθρο 45Β
του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας. Μετά το πέρας της
προκαταρκτικής εξετάσεως η ανωνυμία του υπαλλήλου
προστατεύεται εφόσον αυτός υπάγεται στο καθεστώς
της παραγράφου 7 του άρθρου 9 του ν. 2928/2001.».

Σχολιασμός:

Δυστυχώς, ο Ν. 4254/2014 περιορίζεται να παράσχει την ιδιότητα του μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος σε όποιον συμβάλλει στην αποκάλυψη και δίωξη ΜΟΝΟ "Σε υποθέσεις σχετικές με τις αξιόποινες πράξεις των άρθρων 159, 159Α, 235, 236, 237 και 237Α του Ποινικού Κώ−
δικα και τις συναφείς με αυτές πράξεις",
δηλαδή δωροληψία και δωροδοκία πολιτικών αξιωματούχων, δωροληψία και δωροδοκία υπαλλήλου, δωροληψία και δωροδοκία δικαστικών λειτουργών, εμπορίας επιρροής και μεσάζοντες, και στις ΣΥΝΑΦΕΙΣ με αυτές πράξεις, και όχι εν γένει σε διάφορα εγκλήματα, ειδικά προσδιοριζόμενα, ή έστω κατόπιν πράξεως του αρμόδιου Εισαγγελέα, δηλαδή ενδεικτικά στα εγκλήματα της απιστίας στην υπηρεσία, ψευδούς βεβαίωσης, υπεξαίρεσης, απάτης, νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, κ.λπ., και δη εν γένει στα εγκλήματα με την επιβαρυντική περίσταση των καταχραστών του ελληνικού δημοσίου.

Σημειώνεται, δε, ότι την ιδιότητα του εν λόγω μάρτυρα (σύμφωνα με την γραμματική ερμηνεία του νόμου) αποκτά προφανώς μόνο όποιος συμβάλλει στην αποκάλυψη και δίωξη των παραπάνω αδικημάτων, που προβλέπονται στο άρθρο 45Β του Ποινικού Κώδικα, και των συναφών με αυτά άλλων αδικημάτων, που μπορεί να είναι μεγαλύτερης ακόμη ποινικής απαξίας, μόνον εάν έχει ασκηθεί ποινική δίωξη και για τα τελευταία, και όχι αυτοτελώς.

Ακολουθεί το άρθρο του e-lawyer:


Μια νέα έννοια εισάγεται στο ποινικό δίκαιο, με σκοπό την καταπολέμηση της διαφθοράς και την ενθάρρυνση προσώπων που διαθέτουν σχετικές πληροφορίες, αλλά διστάζουν να τις καταθέσουν επίσημα από ανησυχία για τα αντίποινα: οι "μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος". Πρόκειται στην ουσία για εισαγωγή του θεσμού του "whistleblower", όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση από την Διεθνή Διαφάνεια Ελλάδας.

Ας δούμε, λοιπόν, τι είναι ο "μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος", σύμφωνα με τον Ν. 4254/2014 "Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν.4046/2012 και άλλες διατάξεις".

Για ποιές υποθέσεις πρόκειται

Μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος μπορεί να χαρακτηριστεί ένα πρόσωπο που συμβάλλει ουσιωδώς με τις πληροφορίες που παρέχει στις αρχές, χωρίς να είναι ο ίδιος εμπλεκόμενος και χωρίς να έχει ίδιον όφελος, σε υποθέσεις:
- δωροδοκίας/δωροληψίας πολιτικών αξιωματούχων
- δωροδοκίας/δωροληψίας δικαστών
- δωροδοκίας δημοσίων υπαλλήλων
- εμπορίας/επιρροής μεσαζόντων (άρθρο 237Α Π.Κ.)

"και τις συναφείς με αυτές πράξεις", όπως αναφέρει το νέο άρθρο 45Β του Ποινικού Κώδικα

Επομένως, μόνο οι μάρτυρες γι'αυτά τα αδικήματα και συναφείς με αυτά πράξεις μπορούν να χαρακτηριστούν μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος.

Πώς γίνεται ο χαρακτηρισμός

Το παραπάνω πρόσωπο χαρακτηρίζεται "μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος" με:
- πράξη του κατά τόπον αρμόδιου Eισαγγελέα ή του Εισαγγελέα Εγκλημάτων Διαφθοράς (υπηρετούν δύο, μία στην Αθήνα κι ένας στην Θεσσαλονίκη)
- ύστερα από έγκριση του Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου που εποπτεύει τους Εισαγγελείς Εγκλημάτων Διαφθοράς.

Πώς προστατεύεται ο μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος


Προστασία από μηνύσεις: αν ο Αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου κρίνει οτι δεν είναι απαραίτητη η δίωξη του μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος, παραγγέλλει στον αρμόδιο εισαγγελέα να μην ασκήσει ποινική δίωξη ύστερα από μήνυση εναντίον του μάρτυρα αυτού για:
- συκοφαντική δυσφήμηση
- ψευδορκία
- ψευδή καταμήνυση
- παράβαση επαγγελματικού απορρήτου
- παράβαση προσωπικών δεδομένων


Γι' αυτό οι εισαγγελείς που λαμβάνουν τέτοιες μηνύσεις πρέπει να ειδοποιούν τον Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, προκειμένου να εξεταστεί μήπως στρέφονται κατά "μαρτύρων δημοσίου συμφέροντος", ώστε να κριθεί κατά πόσον πρέπει να ασκηθεί ποινική δίωξη ή όχι.

Προστασία από αντίποινα: οι μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος μπορούν να ζητήσουν υπαγωγή στις διατάξεις του Ν.2928/2001, για την φύλαξή τους, την απόκρυψη του ονόματός τους στο στάδιο της κατάθεσης, την μετάθεση/μετάταξη/απόσπαση αν ειναι δημόσιοι υπάλληλοι (ακόμη και χωρίς τη δημοσίευση της απόφασης στο ΦΕΚ), τη μεταβολή στοιχείων ταυτότητας και την μετεγκατάσταση σε άλλη χώρα (για τις διαδικασίες αυτές εκκρεμεί η έκδοση υπουργικής απόφασης). 

Προστασία στην υπηρεσία: οι δημόσιοι υπάλληλοι που έχουν χαρακτηρισθεί "μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος", σύμφωνα με το νέο άρθρο 26 του Υπαλληλικού Κώδικα, δεν παραλείπονται στην διαδικασία προαγωγής, δεν υπόκεινται σε οποιαδήποτε πειθαρχική διαδικασία ή τιμωρία, δεν απολύονται, δεν υφίστανται δυσμενή διακριτική μεταχείριση, ιδίως σε θέματα υπηρεσιακής εξέλιξης, μετακίνησης ή τοποθέτησης.

Ανάκληση του χαρακτηρισμού

Με την ίδια διαδικασία ο εισαγγελέας μπορεί να ανακαλέσει την πράξη χαρακτηρισμού του προσώπου ως "μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος", σε οποιοδήποτε στάδιο της ποινικής δίκης, αν κρίνει ότι δεν συντρέχουν οι λόγοι για τους οποίους εκδόθηκε.

πηγή: http://elawyer.blogspot.gr/2014/04/blog-post.html


Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Αποκλειστικό e-reportaz.gr: Το «ξεχασμένο» εισαγγελικό πόρισμα για τα θαλασσοδάνεια των κομμάτων (έγγραφα)

Το «ξεχασμένο» εισαγγελικό πόρισμα για τα θαλασσοδάνεια των κομμάτων (έγγραφα)

Το «ξεχασμένο» εισαγγελικό πόρισμα για τα θαλασσοδάνεια των κομμάτων (έγγραφα)

Γράφει ο Πέτρος Κουσουλός

Η ιστορία των θαλασσοδανείων των κομμάτων δεν είναι μια ακόμη ιστορία. Είναι Η ΙΣΤΟΡΙΑ, η οποία είχε όμως άδοξο τέλος. Πενήντα υψηλόβαθμα τραπεζικά στελέχη, μεταξύ των οποίων και ο νυν επικεφαλής της Εθνικής Τράπεζας, 10 πολιτικά πρόσωπα, ταμίες και διευθυντές του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, ένας εν ενεργεία υπουργός και τρεις πρώην βουλευτές, είναι εκείνοι που ευθύνονται για το μεγάλο πάρτι των κομματικών θαλασσοδανείων ύψους 272,5 εκατομμυρίων ευρώ την περίοδο 2000-2011.
Ωστόσο, κανείς από αυτούς δεν θα κάτσει στο εδώλιο του κατηγορουμένου ή έστω δεν θα βιώσει τη βάσανο της ανάκρισης για κακουργήματα, όπως της απιστίας ή της ηθικής αυτουργίας σε αυτή, καθώς το πόρισμα του εισαγγελέα, Γεώργιου Καλούδη, πρώην επίκουρου Οικονομικού Εισαγγελέα, έχει σήμερα μουσειακή αξία.
Το πρωινό της 15ης Μαρτίου 2013 ο εισαγγελικός λειτουργός, ο οποίος –μεταξύ άλλων- έχει ζητήσει τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, κ. Γιώργου Προβόπουλου, για την υπόθεση μεταβίβασης της Proton Bank στον υπόδικο επιχειρηματία, Λαυρέντη Λαυρεντιάδη, ολοκλήρωνε μια πολύμηνη προκαταρκτική έρευνα. Ίσως να ήταν πιο δύσκολη προκαταρκτική της καριέρας του. Ήταν σίγουρα η πλέον σημαντική.
Στις 44 σελίδες της πορισματικής αναφοράς περιέγραφε με τον πλέον λεπτομερή τρόπο το σκάνδαλο των κομματικών θαλασσοδανείων. Πρόκειται για τα 198,7 εκατομμύρια ευρώ, που δόθηκαν από την κρατική Αγροτική Τράπεζα σε Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ με εγγύηση την εκχώρηση των κρατικών χρηματοδοτήσεων μέχρι και το 2018(!), τα δάνεια που δόθηκαν από την Εθνική και κατέληξαν να είναι «κόκκινα», αλλά και η χρηματοδότηση των κομματικών σχηματισμών από τα υπόλοιπα πιστωτικά ιδρύματα.
Λίγη ώρα αργότερα το πολυσέλιδο δικαστικό έγγραφο παραδιδόταν στον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος, κ. Γρηγόρη Πεπόνη. Το μόνο που απέμενε ήταν η έγκριση του έμπειρου εισαγγελικού λειτουργού…
Το βράδυ της 4ης Απριλίου 2013 τρεις βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, οι κ.κ. Δημήτριος Χριστογιάννης, Δημήτριος Τσουμάνης και Διονύσης Σταμενίτης, κινήθηκαν αστραπιαία.
Λίγη ώρα προτού ολοκληρωθεί η συζήτηση του νομοσχεδίου που είχε καταθέσει το υπουργείο Ανάπτυξης
 για «Διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις
 στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις», έφεραν προς ψήφιση την τροπολογία που αμνήστευε –αναδρομικά- τους τραπεζίτες που άναψαν το «πράσινο φως» για την εκχώρηση των κομματικών δανείων! Μέσα σε ένα λεπτό οι παρόντες βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ έκαναν το καθήκον τους. Την υπερψήφισαν. Η προεδρεύουσα τη συνεδρίαση, κυρία Μαρία Κόλλια-Τσαρούχα, ρώτησε το Σώμα εάν γίνεται δεκτή η τροπολογία με γενικό αριθμό 390 και ειδικό αριθμό 37 για να λάβει καταφατική απάντηση. Οι αντιπρόσωποι του λαού είχαν φροντίσει να απαλλάξουν εαυτούς από τις τεράστιες ποινικές ευθύνες κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος μέσω των κομματικών δανειοδοτήσεων. Το ίδιο φρόντισαν και για τους τραπεζίτες. Το ίδιο έπραξαν και για πολλά ακόμη πρόσωπα καθώς η τροπολογία αφορούσε στα θαλασσοδάνεια που έχουν χορηγηθεί από τις τράπεζες σε 
ιδρύματα όπως το Μέγαρο Μουσικής αλλά και διάφορες ΜΚΟ.
 Συγκεκριμένα ανέφερε: «Δεν συνιστά κατά τη έννοια των άρθρων 256 και 390 του Ποινικού Κώδικα για τον πρόεδρο τα μέλη του 
Δ.Σ και τα στελέχη των τραπεζών, η σύναψη δανείων πάσης φύσεως με
 νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, μη κερδοσκοπικού
 χαρακτήρα, του ευρύτερου δημοσίου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται
 κατά νόμο καθώς και η εν γένει παροχή πιστώσεων σε αυτά, εφόσον
 πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις: α) υφίστανται αποφάσεις των
 θεσμοθετημένων εγκριτικών επιτροπών ή οργάνων κάθε τράπεζας και β)
 τηρήθηκαν, κατά τη χορήγησή τους, οι σχετικές κανονιστικές πράξεις 
της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤΠΔΕ)».
Η ν-τροπολογία έγινε και επίσημα Νόμος του ελληνικού κράτους με το ΦΕΚ Α’ 90 της 18ης Απριλίου 2013. Για μια ακόμη φορά η νομοθετική εξουσία είχε «ασελγήσει» επάνω στη δικαστική εξουσία.
Ο χαμένος καιρός και το πόρισμα-φωτιά
Οι πρώην Οικονομικοί Εισαγγελείς, κ.κ. Γρηγόρης Πεπόνης και Σπύρος Μουζακίτης, θεωρούνταν ιδιαίτερα δυναμικοί εισαγγελείς. Και αδέκαστοι. Τάραξαν τα λιμνάζοντα ύδατα της ελληνικής Δικαιοσύνης με την προσωρινή παραίτησή τους λόγω παρεμβάσεως στο έργο τους. Κατά την παραμονή τους, ως επικεφαλής του γραφείου Οικονομικού Εγκλήματος, περάτωσαν την εισαγγελική έρευνα για την ΕΛΣΤΑΤ, παρήγγειλαν τις διώξεις για την υπόθεση Λαυρεντιάδη (την έρευνα διενήργησε ο νυν επίκουρος Οικονομικός Εισαγγελέας, κ. Ιωάννης Δραγάτσης) και άσκησαν εκατοντάδες διώξεις για χρέη προς το Δημόσιο. Οι «πολέμιοί» τους τους καταλογίζουν ότι άνοιξαν περισσότερες προκαταρκτικές έρευνες από εκείνες που έκλεισαν και ότι ασχολήθηκαν με τις εντυπώσεις αλλά όχι με την ουσία. Εκείνοι αντέτειναν ότι δεν βοηθήθηκαν, ότι «πολεμήθηκαν από το σύστημα» και ότι έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό.
Από το πρωινό της 15ης Μαρτίου 2013, όταν ο Γ. Καλούδης υπέβαλε την πορισματική αναφορά του περιμένοντας την έγκριση για την άσκηση κακουργηματικών διώξεων μέχρι και την 18η Απριλίου, όταν η αμνηστία σε εκείνους που πρωταγωνίστησαν στο πάρτι των κομματικών θαλασσοδανείων έγινε Νόμος του Κράτους, μεσολάβησε ένας μήνας.
Για άγνωστους λόγους το πόρισμα Καλούδη παρέμεινε στο συρτάρι της εισαγγελίας Εφετών Αθηνών. Στο γραφείο του εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος. Εάν οι διώξεις είχαν ασκηθεί, οι σημερινές τραπεζικές υποθέσεις που εξελίχθηκαν σε δικογραφίες θα έμοιαζαν με «μύγα απέναντι σε ελέφαντα».
Ύποπτοι Τουρκολιάς, Πανταλάκης και Σία…
Το πόρισμα Καλούδη έδειχνε το δρόμο προς το εδώλιο στον νυν Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΤΕ, κ. Αλέξανδρο Τουρκολιά, στον πρώην επικεφαλής της Αγροτικής Τράπεζας, κ. Θεόδωρο Πανταλάκη, ο οποίος απασχόλησε τις Αρχές για τα οκτώ εκατομμύρια ευρώ που ενέβασε στο εξωτερικό, στον πρώην γενικό διευθυντή της Νέας Δημοκρατίας και νυν υφυπουργό Ανάπτυξης, κ. Θανάση Σκορδά, στον διοικητή του ΙΚΑ και πρώην γενικό διευθυντή του ΠΑΣΟΚ, κ. Ροβέρτο Σπυρόπουλο, στους πρώην βουλευτές, κ.κ. Κώστα Γείτονα και Τηλέμαχο Χυτήρη, οι οποίοι υπήρξαν διαχειριστές στο ΠΑΣΟΚ, στον κ. Ανδρέα Μακρυπίδη, στους κ.κ. Μενέλαο Δασκαλάκη και Κωνσταντίνο Σημαιφορίδη, που υπήρξαν «κλειδοκράτορες» της Ρηγίλλης την περίοδο 2005-2006 και 2007-2010, στην κυρία Άννα Πολυχρόνη αλλά και στον κ. Νικόλαο Σοφιανό από το ΚΚΕ.
Η πολυσέλιδη πορισματική αναφορά είναι πραγματικά κόλαφος. Στην κατακλείδα της ο εισαγγελικός λειτουργός δεν διστάζει να ζητήσει την εξαγωγή αντιγράφων «προκειμένου να συνεχιστεί η προκαταρκτική εξέταση, προς αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών και άλλων προσώπων σχετικά με δάνεια που χορηγήθηκαν και από τις τράπεζες (Attica Bank, EFG Eurobank, Marfin Egnatia Bank, Τράπεζα Πειραιώς) σε πολιτικά κόμματα…».
Στις προηγούμενες σελίδες του πορίσματός του ο κ. Καλούδης εξηγούσε όλη τη διαδρομή που ακολουθήθηκε από τις 2 Μαΐου 2012, όταν και ξεκίνησε η εισαγγελική έρευνα με αφορμή τις καταγγελίες του κ. Λευτέρη Αυγενάκη, τότε βουλευτή της Δημοκρατικής Συμμαχίας. Σύμφωνα με το συμπέρασμα του εισαγγελέα στοιχειοθετούνταν η άσκηση ποινικής δίωξης για το αδίκημα της κακουργηματικής απιστίας από κοινού και κάτα μόνας σε βάρος: α) 37 στελεχών της ΑΤΕ και β) 13 στελεχών της Εθνικής Τράπεζας.
Επίσης ο κ. Καλούδης αιτούνταν την άσκηση ποινικής δίωξης για το κακούργημα της ηθικής αυτουργίας σε απιστία σε βάρος των κ.κ. Ιωάννη Παπακωνσταντίνου, Ροβέρτου Σπυρόπουλου, Άννας Πολυχρόνη, Κωνσταντίνου Σημαιοφορίδη, Μενέλαου Δασκαλάκη, Αθανασίου Σκορδά και Νικολάου Σοφιανού. Σε ό,τι αφορά στους πρώην βουλευτές Κώστα Γείτονα, Τηλέμαχο Χυτήρη και Ανδρέα Μακρυπίδη, πρότεινε διαβίβαση της δικογραφίας στον Άρειο Πάγο, καθώς «φέρεται να τέλεσαν τις εν λόγω αξιόποινες πράξεις κατά την άσκηση των βουλευτικών καθηκόντων τους».
Η προσπάθεια αναβίωσης και το αρχείο
Με την ανάληψη των καθηκόντων του, το καλοκαίρι του 2013, ο νέος Οικονομικός Εισαγγελέας, κ. Παναγιώτης Αθανασίου, έθεσε ως προτεραιότητα την διερεύνηση της υπόθεσης και διέταξε περαιτέρω προκαταρκτική εξέταση. Στο πλαίσιο της έρευνας ο επίκουρος Οικονομικός Εισαγγελέας, κ. Ιωάννης Δραγάτσης, κάλεσε εκ νέου τους μάρτυρες-συντάκτες των πορισμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος, προκειμένου να πληροφορηθεί εάν η συγκεκριμένη υπόθεση ενέπιπτε στις προϋποθέσεις του Νόμου που καθιστούσαν αδύνατη την όποια άσκηση ποινικής δίωξης στους πρωταγωνιστές της υπόθεσης. Η απάντηση ήταν καταφατική. Η υπόθεση μπήκε στο αρχείο. Η Νομοθετική εξουσία με τις ευλογίες της εκτελεστικής εξουσίας, πέρασαν «χειροπέδες» στη δικαστική εξουσία. Εάν δεν υπήρχε το «μπλακ άουτ» των 30 ημερών, ίσως και να είχε συμβεί το αντίθετο
Δείτε τα έγγραφα:
Θαλασσοδανεια 1araxni
image-ARAXNI1
image[1]-araxni2
πηγή: http://www.e-reportaz.gr/%CF%84%CE%BF-%CE%BE%CE%B5%CF%87%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%80%CF%8C%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1/#.U2AcJqLIn_h

Σάββατο 26 Απριλίου 2014

Καράβι αταξίδευτο


Ήταν ένα μικρό καράβι...καράβι, α.α.αταξίδευτο...
 

 

Καράβι αταξίδευτο
σαν σκέψη, και λύτρωση
σαν το ποτέ να μην υπήρχε τώρα
Λιμάνι απροσπέλαστο
σαν το γιατί να απατά την ώρα
κράτησε την ανάσα,
να φυσήξει με περισσότερη δύναμη
όσο έμεινε, σε σπιθαμή του έρωτα
σε βράδυα αξημέρωτα
σε χρόνια ακατάδεκτα
να φιλοξενήσουν το ταξίδι
ως πόσο, μετέωρο, στη θαλπωρή της τύχης
γιατί, επαίτης της τυχαίας λύσης
ως πόσο δεσμώτης του μυαλού της κρίσης
τα κουπιά, μόνα τους, εγκατάλειψαν το ναυάγιο
εσύ, φυλακισμένος, προπέτης του αύριο
σαν σήμερα, προμηθέας άγιος
Συνέχεια, ένα ταξίδι, στου μυαλού την ήβη
και συ μποφόρ σε μια μέτρηση εν είδει
για πόσο θα ματαιώνεις το ταξίδι
καράβι, άγγιξες το ήδη
το νερό αίμα αναδίδει
βρήκε το δικό του αντικλείδι
πολύ φουρτουνιασμένο εν κατακλείδι
Καράβι αταξίδευτο, άγγιξες την τελειότητα
να βυθίζεις τη δική της μετριότητα
σε χάρτινα ομοιώματα που επιπλέουν στη λήθη

Must red-read

Ακαταδίωκτο δημοσίων υπαλλήλων και μελών Δικηγορικών Συλλόγων

  27/2023 ΑΠ (Α` ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣ) Αστικώς ανεύθυνο δημοσίων υπαλλήλων. Περιλαμβάνει και την ευθύνη αυτών από προσβολές της προσωπικότ...